Tuesday, November 22, 2011

Beraya haji di Jengka

Assalammualaikum..

kali ini kami decided beraya haji di Jengka Pahang..rumah abang ipar
nak balik ke kedah..orang tu dah takde...lagipun raya puasa hari tu dah beraya di Kuala Lumpur
so trip balik ke kampung jugak ler...

apa lagi biras dan abg ipar..buat lemang 40 batang
masak bagai bagai..seronok ler kan...akak ipar dari sungai petani datang
abg ipar dan biras dari penang pun datang jugak..so sangat lah meriah..

but then..masa tu lah mamy kene alergik antibiotik tau...so mamy tak meriah pun heheh
beraya atas toto beb..

tapi demi tidak mengecewakan anak anak..mamy beraya gak..
so kami pun ke jengka 18 tau...felda...rumah pak teh sebelah suami 
orang nyer sangat baik..saya suka dia..heheheh

imran n lisa memang suka lah kejar kejar ayam..
lari sana sini..kome tau ler kawasan kampung kan lapang...semua senang aje
lagipun rasa sangat selamat kan...semua di depan lepak lepak
makan dan minum..masing masing bertanya khabar kan..

sebahagian anak buah dan keluarga berkumpul di bawah pokok
dibawah pokok mengerjakan buah rambutan lerrrrrr
fresh tau..dipetik dari pokok di atas

anak anak paling seronok apabila pulang ke suasana desa
macam mamy memang orang bandar tulen..dari kecik ke besar ler
so tengok ler orang bandar pakai baju melayu panjat pokok yerrrr
haaa ali imran ler namanyer

he is sooo excited
itu lah orang jinjang apabila balik kampung yerr
penuh emosi..siap bersampin tau..tak bukak bukak..raya katanyer
heheheh....duit raya pun masih ada yang bagi pada hari raya haji..alhamdulillah 
rezeki anak anak..depa buat belanja atas jalan..beli jajan kat stesen minyak 

alisa maisara juga tak lepaskan peluang..
buat pengetahuan..buah rambutan adalah kegemaran dia tau
so makan tak berenti renti..sambil main kejar kejar ngan abang sepupu
dah ler anak aku sorang aje anak dara..semua anak teruna
dah main pun kasar weh..nasib ler lisa ooiii

cantek kan laman rumah pak teh..aka tuk teh pada ali imran dan alisa maisara

kami pun melepak sampai ke petang..lepas makan ketupat dan rendang
kami dijamu pula dengan mihun sup...sup daging dan tulang daging korban
sedapnyer...lembut daging nyer
sangat seronok kali ini apabila semua berkumpul

so..selamat hari raya haji...
walaupun dah terlambat..ada aku kesah???!!

heheheh..chill babe..










No comments:

Post a Comment

loving me..loving you